Minitarte aperitiv (Coji)


De cand eram mica o priveam pe mama cu mare drag cum facea ea cosulete mici si le umpleam budinca si fructe.Pe cat de migaloase sunt, tot pe atat sunt si de gustoase. De curand mi-am luat inima in dinti si mi-am cumparat si eu forme pentru minitarte aperitiv.



Ingrediente:
-  2  lingurite drojdie uscata
- 60 ml lapte
- 200g faina tip 650
- 1 lingura zahar sau 2 linguri ( in cazul in care le folosim ca desert)
- 1 ou
- 40g unt topit
- un vf de sare

     Se amesteca drojdia cu laptele (putin caldut) si se lasa cateva minute.
     Intr-un alt bol amestecam faina, zaharul si sarea. Facem o gropita in mijloc, unde punem oul (batut anterior) , untul topit si amestecul de lapte cu drojdie. Aluatul se framanta pana nu se lipeste de degete si este elastic. 
Atentie! A nu se framanta prea mult....se intareste.
     Facem o bila din aluat si o lasam la dospit o ora sau pana isi dubleaza volumul. Dupa dospire mai framantam putin aluatul apoi il intindem in foaie foarte subtire (2-3mm) pentru ca, fiind un aluat dospit, creste la copt. Taiem foaia de aluat in patratele cat sa se incadreze in forme.
      Inainte de a intinde aluatul pe forme le-am uns cu o bucatica de unt. Formele le-am uns cu unt inainte de fiecare coacere.
      Intindem aluatul in forme si il indesam bine in toate adanciturile, apoi rupem surplusul de aluat de pe margine.
      Incingem cuptorul la 180°C; le asezam in tava de cuptor ,iar apoi le coacem in jur de cateva minute ( 4 - 5 minute). Coacerea difera de la un cuptor la altul, trebuiesc urmarite pana se rumenesc putin.
       Eu le-am umplut cu guacamole , crema de branza simpla, cu ceapa, cu veredeta ( noi suntem fani branzica de la Lidl si Penny). Se mai pot umple cu salata de vinete sau diverse creme.
       Momentam nu am decat 2 poze, reteta fiind facuta inainte de a ma apuca de postat. Dupa cum vedeti in poza eu le-am pastrat intr-o cutie, le puteti pastra neumplute si o saptamana.

            

 
      Bake with love......Eat with love

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu